Tom Boonen wordt ambassadeur én adviseur van Fiets!

Boonen zal bijdragen tot missie van Fiets! om  zoveel mogelijk mensen zorgeloos te laten fietsen

Gent, 28 maart 2019 – Een week na het nieuws dat Colruyt Group een participatie van 75% neemt in Fiets!, doet de Belgische fietsenspeciaalzaak opnieuw een aankondiging. Voormalig wereldkampioen wielrennen Tom Boonen wordt vanaf nu het gezicht van Fiets! als ambassadeur, maar ook als adviseur: Boonen zal de komende jaren Fiets! begeleiden in beslissingen rond assortimentskeuze. Deze samenwerking kadert in de plannen van Fiets! om de komende jaren extra in te zetten op service en klantentevredenheid, en om te groeien naar een nationale dekking in België.

Focus op service en klantentevredenheid

De participatie van Colruyt Groep brengt rust en stabiliteit bij Fiets!, waardoor het zich weer 200% kan focussen op de klanten. Service en klantentevredenheid staan bovenaan op de prioriteitenlijst en Tom Boonen zal daarbij een belangrijke rol spelen.

Tom Boonen wordt vanaf vandaag ambassadeur van Fiets!, en zal de komende jaren het gezicht worden van het bedrijf in communicaties die het zal doen via de website, winkels, advertenties en sociale media. Maar ook als adviseur zal Tom Boonen nauw betrokken worden in het dagelijks bestuur van het bedrijf. Zo zal hij mee het assortiment bepalen en nadenken over de look & feel van de winkels. Tom Boonen: “Ik ga ook mijn schouders zetten onder de verdere motivatie en begeleiding van de medewerkers van Fiets! en volop mijn ambassadeursrol spelen in contacten met klanten en leveranciers”.

Tom Boonen won drie keer de Ronde van Vlaanderen en vier keer Parijs-Roubaix. Hij werd ook tweemaal Belgisch kampioen en won in 2007 het puntenklassement in de Ronde van Frankrijk. “Toen CEO Michel Verhaeren me een tijd geleden vroeg om mee mijn schouders onder het nieuwe Fiets! 2.0 te zetten heb ik niet lang getwijfeld: fietsen is gezond, efficiënt en ecologisch. Als ik ervoor kan zorgen dat meer Vlamingen zullen fietsen – zowel recreatief als in hun woon-werkverkeer - dan draag ik zeer graag mijn steentje bij. Fiets! is Belgisch marktleider en heeft ambitieuze groeiplannen. De recente intrede van Colruyt Group als meerderheidsaandeelhouder zal de groei alleen maar kunnen versnellen, en geeft ook mij vertrouwen”, aldus Boonen.

Michel Verhaeren, CEO van Fiets! treedt Tom bij: “Meer dan wie ook kent Tom het belang van goede service bij een fiets. Met zijn jarenlange ervaring en kennis van de fietswereld zal Tom Fiets! helpen om het aanbod nog beter af te stemmen op wat klanten willen. Samen met het hele team van Fiets! zal Tom ervoor zorgen dat de klanten opnieuw met een stralende glimlach onze winkels verlaten … en natuurlijk ook met een kwalitatieve nieuwe fiets”.

Naar een verdere groei van Fiets!

Fiets! is een toonaangevende speler in de verkoop van merkfietsen, fietskledij en accessoires in België, met als missie: “Zoveel mogelijk mensen laten genieten van zorgeloos fietsen”. Het uitgebreide productassortiment van Fiets! omvat zowel traditionele als elektrische fietsen. In de loop van de maand april zullen de nieuwe website en webshop van Fiets! up-and-running zijn.

Het bedrijf onderscheidt zich door haar kwalitatief aanbod en de expertise van haar teams. Klanten krijgen persoonlijk advies in de 11 Belgische fietsspeciaalzaken en ze kunnen er ook terecht voor een betrouwbaar en snel onderhoud en dito herstelling van fietsen. Die klantenservice is cruciaal in deze sterk groeiende fietsmarkt. Michel Verhaeren: “Zo is er de opkomst van de e-bikes, die in 2018 al goed zijn voor meer dan de helft van de fietsenverkoop in ons land - zowel bij particulieren als bij bedrijven. En voor dat type fiets zijn de dienst-na-verkoop en een goede én snelle herstelservice extra belangrijk”.

“Fiets! is ook de enige Belgische retailer die zich kan profileren als “one-stop-shop” voor bedrijven. Die zijn meer en meer op zoek naar één aanspreekpunt voor zowel verkoop, service, leasing als de volledige administratieve afhandeling. En wij kunnen perfect die partner zijn”, aldus Verhaeren. Vorige week nam Colruyt Group nog een participatie van 75% in Fiets!. Deze investering laat Fiets! toe een succesvolle doorstart te maken in België. “We kunnen nu opnieuw focussen op groei, rentabiliteit en klantentevredenheid, en we zijn zeer blij dat we dit kunnen doen met Tom Boonen in ons team”, aldus Verhaeren.

Opendeurweekend 29, 30 en 31 maart: korting om het nieuwe fietsseizoen te vieren

Tijdens het opendeurweekend stellen alle Fiets! winkels hun nieuwste modellen voor en ze bieden klanten een hapje en een drankje aan om het nieuwe fietsseizoen goed in te zetten. Tom Boonen zal dat weekend ook in enkele winkels zijn opwachting maken en de klanten daar advies geven bij het kiezen van de juiste fiets. En niet te vergeten: klanten die tijdens het opendeurweekend een nieuwe fiets kopen, krijgen als welkomstbonus een fikse korting. Klik hier voor meer info over onze opendeurdagen.